.png)
Research
Research Areas
Artificial intelligence, n.e.c.
Educational technology and computing
Informatique et technologies de l'éducation
Intelligence artificielle, n.c.a.
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Research Networks
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Publications
9 of 20
2025
Enhancing SPARQL Query Rewriting for Complex Ontology Alignments
Auteurs :
Auteurs:
Anicet Lepetit Ondo, Laurence Capus, Mamadou Bousso
International journal of Web & Semantic Technology
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
2025
Using Local Explainability to Analyze Learner Performance in Education
Auteurs :
Auteurs:
Lynda Dib, Laurence Capus
Lecture Notes in Networks and Systems
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
2024
Innovating with etandem language learning in a Quebec high school class: an activity theory perspective
Auteurs :
Auteurs:
Parks S., Priego S., Jenniss T., Capus L.
Innovation in Language Learning and Teaching
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
2024
Comparison of Approaches for Querying Formal Ontologies via Natural Language
Auteurs :
Auteurs:
Lepetit-Ondo A., Capus L., Bousso M.
Computacion y Sistemas
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
2024
Optimization of Methods for Querying Formal Ontologies in Natural Language Using a Neural Network
Auteurs :
Auteurs:
Ondo A.L., Capus L., Bousso M.
International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, IC3K - Proceedings
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
2023
ARCHITECTURAL SCALABILITY OF TUTORING WITHIN INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS
Auteurs :
Auteurs:
Alphonse Ebale Nnemete, Laurence Capus
EDULEARN Proceedings
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
2023
Design approach centered on the activity or the learning situations: For a learner-centered learning environment (LCLE)
Auteurs :
Auteurs:
Wague A., Bousso M., Capus L.
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
2023
TOWARDS A GENERIC SHELL FOR A KNOWLEDGE TRACING AND CONTENT SEQUENCING TUTORING
Auteurs :
Auteurs:
Alphonse Ébalé Nnemete, Laurence Capus
INTED2023 Proceedings
Articles acceptés ou publiés dans des revues scientifiques avec comité de lecture
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Fields of interest
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.
Funded Research Projects
Present
Développement de technologies innovantes pour la modélisation de systèmes prédictifs en mobilité urbaine
Du 6 septembre 2022 au 30 juin 2026
Programme: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Organisme(s) subventionnaire(s): MITACS Inc.
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Research chairs
Completed
Modélisation d'un système de tutorat intelligent pour une formation grand public
Du 1 mai 2022 au 31 décembre 2023
Programme: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Organisme(s) subventionnaire(s): MITACS Inc.
Envisager autrement l'enseignement et l'apprentissage des langues secondes : l'approche eTandem
Du 1 avril 2020 au 5 janvier 2024
Programme: Action concertée | Programme de recherche-action sur le numérique en éducation et en enseignement supérieur
Organisme(s) subventionnaire(s): Fonds de recherche du Québec - Société et culture
Un dispositif numérique plus équitable pour les universités
Du 1 septembre 2019 au 30 juin 2023
Programme: FRQ-AUF 2019 - Appel à propositions conjoint Numérique éducatif
Organisme(s) subventionnaire(s): Fonds de recherche du Québec - Nature et technologies