.png)
Recherche
Domaines de recherche
Informatique et technologies de l'éducation
Intelligence artificielle, n.c.a.
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Artificial intelligence, n.e.c.
Educational technology and computing
Unités de recherche
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Publications
9 de 40
2025
Classifying XAI Methods to Resolve Conceptual Ambiguity
Lynda Dib, Laurence Capus
Lynda Dib, Laurence Capus
Technologies
Article de revue
Journal article
2025
Using Local Explainability to Analyze Learner Performance in Education
Lynda Dib, Laurence Capus
Lynda Dib, Laurence Capus
Lecture Notes in Networks and Systems
Chapitre de livre
Book chapter
2025
EARLY PREDICTION OF AT-RISK STUDENTS WITH MINIMAL DATA: A LEARNER PROFILE MODELING APPROACH
Kouassi Rodrigue Ahoussou, Laurence Capus, Cédric Sanza
Kouassi Rodrigue Ahoussou, Laurence Capus, Cédric Sanza
Document de conférence
Conference paper
2025
Enhancing SPARQL Query Rewriting for Complex Ontology Alignments
Anicet Lepetit Ondo, Laurence Capus, Mamadou Bousso
Anicet Lepetit Ondo, Laurence Capus, Mamadou Bousso
International journal of Web & Semantic Technology
Article de revue
Journal article
2024
Optimization of Methods for Querying Formal Ontologies in Natural Language Using a Neural Network
Ondo A.L., Capus L., Bousso M.
Ondo A.L., Capus L., Bousso M.
International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, IC3K - Proceedings
Document de conférence
Conference paper
2024
Innovating with etandem language learning in a Quebec high school class: an activity theory perspective
Parks S., Priego S., Jenniss T., Capus L.
Parks S., Priego S., Jenniss T., Capus L.
Innovation in Language Learning and Teaching
Article de revue
Journal article
2024
Comparison of Approaches for Querying Formal Ontologies via Natural Language
Lepetit-Ondo A., Capus L., Bousso M.
Lepetit-Ondo A., Capus L., Bousso M.
Computacion y Sistemas
Article de revue
Journal article
2023
AN ONTOLOGICAL MODEL OF NON-FORMAL LEARNING SITUATIONS HIGHLIGHTED THROUGH SOCIAL MEDIA: FOR GENERATING DESCRIPTIVE SCENARIOS
Aminata Wague, Mamadou Bousso, Laurence Capus
Aminata Wague, Mamadou Bousso, Laurence Capus
INTED2023 Proceedings
Document de conférence
Conference paper
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Champs d’intérêts
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.
Projets de recherche subventionnés
En cours
Développement de technologies innovantes pour la modélisation de systèmes prédictifs en mobilité urbaine
Programme: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Organisme(s) subventionnaire(s): MITACS Inc.
Program: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Granting organization(s): MITACS Inc.
Du 6 septembre 2022 au 30 juin 2026
From September 6, 2022 to June 30, 2026
Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.
Chaires de recherche
Passés
Modélisation d'un système de tutorat intelligent pour une formation grand public
Programme: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Organisme(s) subventionnaire(s): MITACS Inc.
Program: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Granting organization(s): MITACS Inc.
Du 1 mai 2022 au 31 décembre 2023
From May 1, 2022 to December 31, 2023
Envisager autrement l'enseignement et l'apprentissage des langues secondes : l'approche eTandem
Programme: Action concertée | Programme de recherche-action sur le numérique en éducation et en enseignement supérieur
Organisme(s) subventionnaire(s): Fonds de recherche du Québec - Société et culture
Program: Action concertée | Programme de recherche-action sur le numérique en éducation et en enseignement supérieur
Granting organization(s): Fonds de recherche du Québec - Société et culture
Du 1 avril 2020 au 5 janvier 2024
From April 1, 2020 to January 5, 2024