top of page

Recherche

Domaines de recherche

Informatique et technologies de l'éducation
Intelligence artificielle, n.c.a.

Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.

Artificial intelligence, n.e.c.
Educational technology and computing

Unités de recherche

Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.

Publications

9 de 40

2025

Classifying XAI Methods to Resolve Conceptual Ambiguity

Lynda Dib, Laurence Capus

Lynda Dib, Laurence Capus

Technologies

Article de revue

Journal article

2025

Using Local Explainability to Analyze Learner Performance in Education

Lynda Dib, Laurence Capus

Lynda Dib, Laurence Capus

Lecture Notes in Networks and Systems

Chapitre de livre

Book chapter

2025

EARLY PREDICTION OF AT-RISK STUDENTS WITH MINIMAL DATA: A LEARNER PROFILE MODELING APPROACH

Kouassi Rodrigue Ahoussou, Laurence Capus, Cédric Sanza

Kouassi Rodrigue Ahoussou, Laurence Capus, Cédric Sanza

Document de conférence

Conference paper

2025

Enhancing SPARQL Query Rewriting for Complex Ontology Alignments

Anicet Lepetit Ondo, Laurence Capus, Mamadou Bousso

Anicet Lepetit Ondo, Laurence Capus, Mamadou Bousso

International journal of Web & Semantic Technology

Article de revue

Journal article

2024

Optimization of Methods for Querying Formal Ontologies in Natural Language Using a Neural Network

Ondo A.L., Capus L., Bousso M.

Ondo A.L., Capus L., Bousso M.

International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, IC3K - Proceedings

Document de conférence

Conference paper

2024

Innovating with etandem language learning in a Quebec high school class: an activity theory perspective

Parks S., Priego S., Jenniss T., Capus L.

Parks S., Priego S., Jenniss T., Capus L.

Innovation in Language Learning and Teaching

Article de revue

Journal article

2024

Comparison of Approaches for Querying Formal Ontologies via Natural Language

Lepetit-Ondo A., Capus L., Bousso M.

Lepetit-Ondo A., Capus L., Bousso M.

Computacion y Sistemas

Article de revue

Journal article

2023

AN ONTOLOGICAL MODEL OF NON-FORMAL LEARNING SITUATIONS HIGHLIGHTED THROUGH SOCIAL MEDIA: FOR GENERATING DESCRIPTIVE SCENARIOS

Aminata Wague, Mamadou Bousso, Laurence Capus

Aminata Wague, Mamadou Bousso, Laurence Capus

INTED2023 Proceedings

Document de conférence

Conference paper

2023

ARCHITECTURAL SCALABILITY OF TUTORING WITHIN INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS

Alphonse Ebale Nnemete, Laurence Capus

Alphonse Ebale Nnemete, Laurence Capus

EDULEARN Proceedings

Document de conférence

Conference paper

Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.

Champs d’intérêts 

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Projets de recherche subventionnés

En cours

Développement de technologies innovantes pour la modélisation de systèmes prédictifs en mobilité urbaine

Programme: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Organisme(s) subventionnaire(s): MITACS Inc.

Program: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Granting organization(s): MITACS Inc.

Du 6 septembre 2022 au 30 juin 2026

From September 6, 2022 to June 30, 2026

Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.

Chaires de recherche

Passés

Modélisation d'un système de tutorat intelligent pour une formation grand public

Programme: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Organisme(s) subventionnaire(s): MITACS Inc.

Program: Accélération Québec (MITACS et gouvernement provincial)
Granting organization(s): MITACS Inc.

Du 1 mai 2022 au 31 décembre 2023

From May 1, 2022 to December 31, 2023

Envisager autrement l'enseignement et l'apprentissage des langues secondes : l'approche eTandem

Programme: Action concertée | Programme de recherche-action sur le numérique en éducation et en enseignement supérieur
Organisme(s) subventionnaire(s): Fonds de recherche du Québec - Société et culture

Program: Action concertée | Programme de recherche-action sur le numérique en éducation et en enseignement supérieur
Granting organization(s): Fonds de recherche du Québec - Société et culture

Du 1 avril 2020 au 5 janvier 2024

From April 1, 2020 to January 5, 2024

Ce champ ne comporte pas de données en ce moment.

bottom of page